רכיבה על סוסים בפולין

 

רכיבה על סוסים: ספורט לא רק עבור הפולנים, אלא גם לתיירים


הפולנים, כמו העמים הסלאביים אחרים – כבר במשך מאות שנים מתייחסים ברגישות רבה לסוסים. עבור התושבים הקדומים של המדינה הזאת, הסוסים היו גם אמצעי תחבורה (כמו שמכוניות עבור דור של היום), גם שותפים בעבודות החקלאות וגם חברים. מאז, האנשים בפולין שמרו על חיבה מיוחדת לשני סוגים של בעלי חיים - כלבים וסוסים.

כאשר הפולנים מספרים על הגיבור הלאומי שלהם - יוזף פילסודסקי, שהיה ראש המדינה לאחר הקמתה, הם תמיד נזכרים בסוס האהוב עליו ששמו Kashtanka. וההוסרים והפרשים – מה הם היו ללא סוסים? סתם חיילים מן השורה, אפילו בלי נימוק על רומנטיקה והתעניינות מצד המין החלש.

נכון להיום, כל הנהגים בפולין מתייחסים בכבוד רב למי שמשתמש בסוסים לשם נסיעה – הם מורידים את המהירות של המכונית כאשר חולפים לידם כדי שבעלי החיים לא ייבהלו.

אם מדברים על התיירים אשר אוהבים לצפות במרוצי סוסים ומנסים לא להחמיץ הזדמנות לעשות זאת גם בחופשה שלהם - בפולין ישנם שלושה מקומות גדולים במיוחד לסוג זה של ספורט. כאן במרוץ משתתפים הסוסים הטובים ביותר שגודלו בחוות ההרבעה המקומיות וסוסים גזעיים ממדינות אחרות.

מגדלי סוסים הפולנים מומחים בעבודתם: לא לחינם מתרחשת כאן אחת ממכירות הפומביות המפורסמות ביותר באירופה, בה נמכרים בין השאר הסוסים הערבים המפורסמים. מחירים עבור חלק מהם - כמיליון דולר לסוס.


מסלולי רכיבה לאורחי פולין

לא רק הפולנים אוהבים לבלות את סופי השבוע במרכזים שונים המתמחה ברכיבה – בידור מדהים זה מחכה גם לתיירים, שלפעמים מגיעים לארץ כדי לעבור במסלולים תוך רכיבה על סוסים. ישנם מסלולים אותם ניתן לסיים בכמה שעות, אבל יש גם כאלה שלוקחים יום שלם. ועבור תיירים אשר כבר מזמן התרגלו להרגיש בנוח על גב הסוס – מציעים מסלולים לתקופה של 10 ימים! במהלכם התיירים יכולים לעבור כמה מאות קילומטרים, ובדרך לעצור לביקור באטרקציות המקומיות.

בידור מסוג זה כבר מזמן מושך אל פולין תיירים אשר מעדיפים חופשה פעילה. חוות סוסים פרטיות מתמחות בזה שכל לקוח, אם ירצה בכך, כמובן – ירגיש כמו קאובוי אמתי. הסוסים כאן מאומנים ומגיבים לכל תנועה של הרוכב – לכן אתם יכולים לעלות בבטחה על סוס ולצאת לדרך. הרוכבים המנוסים ברגעים האלה מרגישים כשריפים מגניבים שיצאו במרדף אחר פושעים. פשוט מערבון אמתי!


יש מגוון רחב של מרכזי רכיבה כאלה בפולין. רק באזור הרי הקרפטים, למשל – יש יותר ממאה. וזה לא רק מרכזי רכיבה גדולים וידועים – גם חוות רכיבה קטנות פרטיות מספקות כמעט את אותם השירותים.

בתי מלון בהם מתגוררים התיירים - קשורים קשר הדוק עם מרכזי רכיבה כאלה, לכן להזמין שירותי רכיבה על סוסים או טיולי רכיבה ניתן ישר בדלפק הקבלה של המלון.


רכיבה טיפולית

עוד נקודה מעניינת על תיירות הרכיבה בפולין. המדענים כבר מזמן הוכיחו שלתקשורת עם סוסים יש השפעה מרפאת על ילדים הסובלים מכמה סוגים של מחלות או בעיות. האפקט הזה אינו קטן משל זה של הדולפינים, לכן ההורים באים לכאן יחד עם הילדים.

זו הסיבה לכך שבפולין נמצאים מספר רב של מרכזי רכיבה, המיועדים לתקשורת יומיומית של ילדים עם סוסים. אנחנו מדברים על טיפולי שיקום של חולים צעירים הסובלים ממצבים כגון: תסמונת דאון או הפרעות

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

נופש כפרי חלומי
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין
הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין