מזג אוויר בפולין

 

מזג אוויר בפולין

כל אחד מאיתנו, לפני שהוא מתכנן חופשה באירופה - מברר מה מזג האוויר באותו המקום אליו ברצונו להגיע. הרי האקלים האירופי שונה מאקלים שכולנו רגילים אליו. לכן אנו צריכים לחשוב על ההעדפות האישיות שלנו לפני שאנו מחליטים באיזו עונה נרצה לנפוש בפולין.

סך הכל, האקלים בפולין הוא מתון, מה שהופך אותה למדינה נוחה לביקור בכל ימות השנה. זה מאפשר לנסוע ולנפוש שם בכל זמן נתון. התקופה האופטימלית ביותר - זה מסוף האביב ועד סוף הסתיו. במהלך זה תגלו שמזג האוויר נוח ונעים.

הקיץ בפולין לא קר ולא חם – כ- 25+ מעלות. חודשים יוני עד אוגוסט מושלמים עבור ביקור בחופים.

החודשים הקרים ביותר הם ינואר ופברואר. טמפרטורת האוויר מגיעה למינוס 10 מעלות. 

מסוף דצמבר ועד סוף מרץ – זו הזדמנות נפלאה לבקר בהרים ולעשות סקי. בשלב זה, כמות עצומה של שלג נופלת בהרים, השמש זורחת באור בהיר והטמפרטורה אינה עולה על מינוס 6 מעלות.

פולין היא מדינה ענקית ומרכזה של אירופה. האקלים שלה מושפע מזרימת האוויר המגיעה מהאוקיינוס האטלנטי ומהאוויר היבש של אירואסיה. זו סיבה לכך שמזג אוויר באזורים שונים של פולין יהיה שונה לחלוטין. לדוגמא, בקרקוב - הכל יפרח, ובקצה השני – יהיו רוחות חזקים.

מזג האוויר הפולני הוא בלתי צפוי, ומתרחשות בו תנודות בעונות מסוימות במשך כמה שנים. התנודות האלה קשורות יותר לחורף. למשל, במשך כמה שנים החורף יכול להיות לח מאוד ואחר כך יבש במשך שנים הבאות.

צפון ומערב פולין הם בעלי אקלים ימי מתון. החורף בדרך כלל רטוב שם, והקיץ – קריר עם שפע של גשמים. 

החלק המזרחי של המדינה - הוא בעלת אופי אקלים יבשתי. החורף כאן קפוא והקיץ חם ויבש.

 

חורף בפולין

החורף בפולין הוא קר. כל שטח המדינה מכוסה בשלג במהלך כל החורף וכל הנהרות קופאים. הטמפרטורה הממוצעת היא: 1- עד 7-. החורף נמשך כ- 3 חודשים. תקופת החורף היא כמובן לא הזמן הטוב ביותר לטיולים, אך זה בוודאי הזמן המושלם לספורט החורף. 

סקי, סנובורד, החלקה על קרח, מזחלות שלג וכן הלאה – כל זה יהיה בהישג ידכם! אתרי הסקי הפופולריים במיוחד בפולין הם אלו הממוקמים בהרים. בחורף, ההרים עטופים בשלג רך הנוצץ באופן קסום מקרני השמש. זו יכולה להיות חוויה מושלמת לכל משפחה ישראלית.

 

קיץ בפולין

הקיץ בפולין חם ונעים. למרות השמש הקופחת בקיץ, מזג האוויר הוא מתון. הטמפרטורות לא עולות מעל 25+ בדרום-מזרח של פולין, ולא עולות על 17+ בחלק הצפוני. מזג האוויר הנוח ביותר מופיע מתחילת יולי ועד סוף אוקטובר. זה זמן מצוין לבקר בחופים ובאתרי הנופש, כמו גם לעשות טיולים ברחבי הארץ.

 

אביב וסתיו בפולין

אביב וסתיו – אלו תקופות הכי יפות בפולין

האביב נמשך כחודשייים. הלילות בזמן זה קרירים והימים חמים. מה יכול להיות יותר נעים מלצאת לטיולים ולבקר במקומות מעניינים במזג אוויר כזה נוח. הטמפרטורות ביום נעות בין 10 עד 12 מעלות ובלילה יכולות לרדת ל 3+. 

הסתיו הוא די מתון ונעים. באזור הדרום מד החום יראה ממוצע של 18-20. בצפון פולין הטמפרטורה לא תהיה פחות מ- 8+ מעלות. הסתיו הוא מלא רומנטיקה וצבעים. העלים נושרים בצבעים שונים והופכים את כל המדינה ליפה להפליא. זהו זמן מושלם לנפוש על האגמים.

 

מזג האוויר החורפי בפולין, מאפשר לקרוא למדינה זו "ארץ הסקי". מספר רב של אתרי סקי כאן נובע בשל רכסי ההרים המקיפים את החלק הצפוני של פולין. אלו הם הרי ה- Sudety, Beskid, Tatra, Chwa, Gorce, Pieniny ו- Bieszczady. כל המדרונות שלהם המתאימים לסקי – מטופלים באופן מושלם.

ספורט החורף זו תעסוקה די פעילה. עבור אוהדים של סוג זה של חופשה - כל אתרי הסקי מצוידים במעליות ומדרונות מסוגים שונים. בכל שנה נפתחים יותר ויותר אתרי נופש חדשים לנופש חורפי.

מזג האוויר בחוף הים של פולין מאפשר לארגן חופשה מושלמת בקיץ באחד מאתרי הנופש החופיים. ישנם יותר מ- 500 אתרים מסוג זה בפולין. במהלך חופשתכם תוכלו לא רק לנוח וליהנות אלא גם לחזק את בריאותכם! האוויר רווי ביוד ויש גם שפע של אמבטיות בוץ. 

אתרי בריאות פולנים מתאימים לאנשים שאינם יכולים לסבול חום חזק. אחרי הכל, האקלים מתון והטמפרטורה אינה עולה על 25 מעלות צלזיוס.

 

בשל האקלים הנוח, פולין יכולה להציע לתיירים מגוון של פעילויות בכל עת של השנה. 

חובבי סקי וסנובורד – יכולים לבוא בחורף וליהנות משפע של שלג ומדרונות סקי. 

חובבי החופים וספורט ימי – ייהנו במהלך הקיץ מאתרי נופש ובריאות הרבים. 

אוהבי הטבע והדיג לא ירצו לפספס את הפריחה של פולין באביב או את הצבעוניות שלה בסתיו.

כך כל אחד מאיתנו יכול למצוא תקופה מושלמת בשביל ביקור בלתי נשכח בפולין!

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

נופש כפרי חלומי
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין
הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין