כסף ומטבע בפולין

 

כסף ומטבע בפולין

שער החליפין מול השקל והדולר, והיכן ניתן להחליפם

לפני נסיעה לכל מדינה - זה נבון לחשוב על דבר אחד, שבלעדיו השהייה שם תהיה בלתי אפשרית. בכל מדינה יש מטבע משלה, ועל פי רוב - כל מניפולציה כספית אפשרית רק עם הכסף שהוציאה המדינה אליה הגעתם.

מהו המטבע של פולין? איפה אנו יכולים להחליף את הכסף? איפה לא כדאי לעשות זאת? מהו שער החליפין מול השקל והדולר? על כל זה ננסה לספר במאמר זה.

 

מהו מטבע של פולין ?

החל מהמאה ה- 15, בפולין הופיע מטבע חדש – זלוטי (זהב). המטבעות היו בגדלים שונים והערך שלהן ביחס לגרוש (אגורה) היה שונה. בתחילה היחס היה 1:30. כלומר 1 זלוטי היה שווה 30 גרושים.

בשנת 1924 הוחלט להשוות את הזלוטי ל- 100 גרושים. והיחס הזה נשאר עד היום.

לפיכך, כסף פולני - הוא זלוטי. על מנת להיות מסוגלים לשלם בפולין, תצטרכו להחליף את הכסף שלכם בזלוטי.

 

דברים מעניינים על המטבע הפולני

במאה ה- 14, ורשה נכבשה על ידי הקיסר הרוסי אלכסנדר הראשון אז התחילו לחשוב על ייחוס הזלוטי לרובל הרוסי. כתוצאה מכך, החלו להוציא מטבעות בהן נטבעה תמונת פרופיל של אלכסנדר הראשון.

בימי המרד בפולין, המורדים השפיעו על הממשלה והוציאו מטבע משלהם: דוקט זלוטי. המטבע הזה התחיל את חייו בשנת 1931. אך מטבעות המורדים ראו את האור רק במשך שישה חודשים. אחרי דיכוי המרד, הוציאו צו על הוצאת כל דוקאטי זלוטי. עם זאת, לקח כמעט 9 שנים עד שכולם הוצאו מהשוק. 

.

מעבר מזלוטי ליורו/אירו

בפולין מתכננים לבצע את המעבר ליורו בשנים הקרובות. לאחר ההצטרפות לאיחוד האירופי, פולין שמה את המעבר הזה כמטרה העיקרית, אך המצב הכלכלי של המדינה אינו מאפשר לעשות זאת עוד משנת 2004.

 

היכן ניתן להמיר מטבע בפולין?

בפולין, את הכסף מחליפים לא בבנקים, אלא במשרדי חליפין הממוקמים בנפרד, אשר נקראים «Kantor». אתם יכולים למצוא אותם בתחנות רכבת ובאזורים המרכזיים של ערים.

כמו כן, חשוב לדעת שאת שער החליפין קובע משרד החליפין בעצמו. הוא אינו קבוע ועשוי להשתנות בהתאם לימות השבוע או מעיר לעיר. כך, למשל, בוורשה, בימי חול, שער החליפין רגיל, ובסופי שבוע הוא נמוך יותר. ובתחנות הרכבת של ורוצלב - שער החליפין הוא יציב ואינו תלוי בעונה או בימי שבוע.

לפני שאתם מחליטים לבצע את החליפין, עדיף להשוות מחירים במשרדי המרת מטבע סמוכים.

 

איזה מטבע עדיף להביא לפולין?

לא שווה לקחת אתכם שקלים. מעשי יותר לנסוע לפולין עם דולרים או יורו. הקורס שלהם יציב וגבוה. אם תחליפו בישראל את השקלים לדולרים ואת הדולרים בפולין לזלוטי – זה ישתלם לכם יותר מלהחליף את השקלים לזלוטי בפולין.

 

כאשר יש לכם מידע על הכסף הפולני - תוכלו להימנע מטעויות רבות שיקלקלו לכם את החופשה. הרי תמיד כדאי להקדים תרופה למכה.

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

חיפוש שורשים משפחתיים בפולין
נופש כפרי חלומי
הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין