טיפים שימושיים על השכרת רכב בפולין שיחסכו לכם כסף, זמן ודאגות


הזמנת רכב בפולין - כל האפשרויות ודיקויות

אני ישר רוצה לומר לכם בכנות – בפולין לא השתמשתי באמצעי תחבורה אחר מאשר במכונית. אני רגיל לשבת מאחורי ההגה, וזה גם דבר מאוד נוח בשבילי. לכן, חלק זה של הסיפור שלי יהיה ארוך ומפורט. מפנכם שני אפשרויות יקריות - הזמנת רכב עצמאית דרך האינטרנט או להיעזר בסוכן נסיעות או שירותים שלנו ולהזמין ישירות בחברת השכרת רכב. בכתבה אנו נדון בשתי דרכים הללו .

 

השכרת רכב בעזרת סוכן מורשה

החל מתחילת שנת 2016 , עם התרחבות תיירות לפולין מישראל, עלה ביקוש להשכרת רכב בפולין ואנחנו גההים להיות סוכנים מורשים של 2 חברות מקומיות הגדולות בפולין. משמעות של הדבר היא זה שאתם מוזמנים לבצע הזמנה בשפה עברית, לקבל כל ההסברים בעברית וגם לקבל שירות ותמיכה של מוקד שלנו גם בעברית ( כמובן, גם מוקד של החברה באנגלית 7\24 זמין עבורכם).

אנחנו עושים את כל הבדיקות ומקבלים הצעות מחיר על רכב שהכי מתאים עבורכם וכמובן, בסיום תהליך שולחים לכם אישור הזמנה, הסבר מפורט על תנאי ביטוח ופוליסה.

בנוסף, לקוחותנו מקבלים הנחה משמעותית במחיר השכרת רכב בפולין שהוזמן דרכנו וגם הנחה בשירותים נלווים של החברה כמו נהג נוסף בחוזה השכרה, איסוף והחזרת רכב בבית מלון (*בחלק מהערים - תמורת תשלום מופחת ועוד')

חוץ מהיתרונות שהוזכרו מקודם, יש עוד משהו שאנו חייבים לציין - אנו מייצגים חברה שהיא הגדולה בפולין בכמות הרכבים, פריסת סניפים ואיכות השירות. לא פעם ולא פעמיים ( תקראו תגובות הגולשים) הוכחנו את היכולת שלנו להתמודד מול מצבים לא שיגרתיים כמו רכב חילופין באמצע יער, גרירה, תיקוני דרך, הפסקת חוזה והחזרת רכב במקומות מרוחקים עקב תאונות אישיות ועוד'.

צר לנו לשמוע על סיפורי מטיילים שמתלוננים על אי החזר של דפוזית, גביית יתר, רכבים ישנים עם תקלות או הפסקת טיול עקב תקלה ברכב ואי מציאת תחלופה לרכב זהה ע"י חברת השכרה.

חברים, תהיו זהירים כישובים . אל תתפעתו על "מחיר " - הבדל יכול להיות מיזרי , עם בכלל, אבל הנזק יכול להיות עצום.

אנו נותנים עצה - תבדקו אותנו : כל מי שגובה פיקעדון מעל 500-600 זלוטי על רכב עם ביטוח מלא - לא בעל הרכב עצמו וממתינות לכם צרות במקרה ותזדקקו להפעיל פוליסה. בדוק!

 

תנו לנו להביא לכם את הצעת מחיר הכי משתלמת ובטוחה. שלחו מאייל ל [email protected]  או התקשרו ל 052-8023600

 

 

הזמנת רכב דרך האינטרנט

עם בכל זאת אתם החלטתם להזמין רכב באינטרנט, יש גם כמה טיפים חשובים:
 
להזמנת רכב , אני ממליץ להשתמש באתר http://www.economybookings.com. הוא נבדק על ידי כמה וכמה פעמים, ולא חוויתי אכזבות גדולות מהם. אבל כמו שאומרים "תאמין אך תבדוק".
 
כמובן, ישנם כאן כמה חסרונות וניואנסים, אבל באופן כללי - התכנית עובדת די פשוט (על חריגות למיניהן נדבר מאוחר יותר). ובכן...:

  •  נכנסים לאתר (רצוי לאחר שכבר רכשתם את כרטיסי טיסה). 
  •  מזינים את הנתונים (מדינה, עיר, מקום שבו אתם מקבלים את המכונית, את התאריך ואת שעת ההגעה, או לייתר דיוק את הזמן בו לדעתכם תיקחו את המכונית ותחזירו אותה).

 

שימו לב! (זו בדיוק הטעות שאני עשיתי) - אם אתם טסים בערב, ומגיעים קרוב לחצות או לאחר חצות – מועד ההגעה יהיה שונה ממה שכתוב בכרטיס. פרדוכסלי, אבל זה אכן כך. אם אתם מגיעים לוורשה לדוגמה בתאריך 9 למאי בשעה 23:45, בהזמנה של מכונית אתם צריכים להזין את התאריך 10.5 ואת השעה 00:30. אם תעשו טעות – לא נורא... פשוט תצטרכו לשלם על יום נוסף של השכרת רכב :).

  • החזרת רכב – בודקים בקפדנות את זמן טיסת החזור, מחשבים את שעת החזרת הרכב כשעתיים לפני הטיסה ומזינים את הנתונים למקום הרלוונטי.
     
  •  עונים על השאלה הלא נעימה בקשר לגיל, ומודים שאנחנו כבר בני 25 עד 60, מאשרים ועוברים לדף התוצאות. 
  • אני תמיד שם לב להבדלים במחירי מכוניות בקטגוריות שונות (לפעמים ההבדל הוא 5-10 יורו לכל התקופה, לא יותר). כאן אנו בוחרים את האפשרות המתאימה לנו (סוג של מכונית, נוכחותו של מיזוג האוויר, ידנית או אוטומטית וכן הלאה...). 
  • אתם לא צריכים להתעצלן, לכן נסו לחשוב על מה יהיה בפולין, או ליתר דיוק – באיזו מערכת ניווט תוכלו להשתמש שם (כן, וייז לא יעבוד שם, ואם כן - אז אתם ברי מזל ויש לכם כרטיס סים פולני עם גישה חופשית לאינטרנט), האם יהיה צורך בצמיגי חורף (כאן אתם יכולים לגלות הבדל גדול במחירים – בחלק מההצעות צמיגים אלו יהיו כלולים במחיר, ובמקרים אחרים – תצטרכו לשלם עליהם בנפרד). 


אם כבר, אז נדבר על תיבת ההילוכים - באופן אישי, לא איכפת לי באיזה סוג לנהוג, אך פעם אחת ההערכה העצמית שלי אכזבה אותי: באחד הביקורים שלי בקטוביץ, החלטתי לקחת מכונית קטנטונת ושמה פורד פיאסטה. שילמתי עליה סכום מצחיק, אבל לא חשבתי טוב (בטח - לתת עצות זה תמיד יותר קל מאשר לעקוב אחריהן). היכן הייתה הטעות הטקטית שלי? בתיבת ההילוכים.


הייתי צריך לנסוע המון  בין הערים (קטוביץ-ורוצלב-לודז-וורשה-קטוביץ). מכוניות קטנות מסוג זה הן בעלות 5 הילוכים , ויחד עם נפח מנוע קטן זה גורם לאוטו להישמע כמו בואינג שממריא, כאשר המכונית מגיעה ל- 4000 סל"ד במהירות של 120-130 קמ"ש. כתוצאה מכך – נסעתי מתחנת הדלק אל תחנת דלק (מיכל הדלק של האוטו היה קטן באותה המידה כמו האוטו עצמו) והוצאתי הון על דלק. אך בתוך העיר – המכונית לא זללה דלק. התיאבון שלה התפתח רק בכבישים בין עירוניים!
 
מסקנה – כאשר אתם בוחרים רכב ומעריכים את האיכויות הטכניות שלו – תחשבו על כמה תנהגו והיכן, איפה תחנו את הרכב ועד כמה בנוח תרגישו בזמן הנהיגה בו. אם באותו הזמן הייתי חושב עם הראש – הייתי מעדיף לבחור מכונית מעט יקרה יותר אך גם חזקה יותר, ובסופו של דבר זה היה עולה לי הרבה יותר פחות (רכב+דלק).
 
- דרך אגב - באירופה בכלל ובפולין בפרט, רוב המכוניות הן דיזל, לכן לא תטעו עם תבחרו בכזאת. הן רועשות קצת יותר, אך אוכלות הרבה פחות, והדבר יעזור לכם לחסוך על תדלוק.

- בגלל שאני נוטה "לעזוב את הארץ המובטחת" לעתים קרובות, אני החלטתי לא להיות חמדן, ורכשתי גרסה רשמית של מערכת ניווט באירופה (אני בעצמי לא מאמין שאני כותב את זה...). אני משתמש בנוויגון ומאוד מרוצה ממנו. האוצר הזה עלה לי 190 שקלים, שזה בערך 40 יוריו. יום של השכרת ניווט ברכב בממוצע עולה 5-9 יורו... אז המסר הוא ברור.
אך כמובן לפני שהפכתי להיות כל כך חכם ומבין, הורדתי גירסאות חינם למיניהן ומפות שונות... וזה איכשהו עזר לי בדבר אחד - עכשיו אני יודע איך לשאול בפולנית "היכן אני יכול לקנות מפת דרכים". בדרך כלל אתם מגלים שהתוכנה לא עובדת או שהמפה לא עולה ברגע הכי לא מתאים. האם אתם צריכים את זה?
 
- חשוב מאוד גם לשים לב לשעות הפעילות של המשרדים להשכרת הרכב. אם אתם מגיעים בשעה 1:00 בבוקר, והחברה עובדת עד 21:00 בערב - סביר להניח שתמצאו תוספת מחיר במחירון על השעות הנוספות שהם היו צריכים לעבוד כדי לתת לכם את המפתחות של הרכב בשעה זו. כשאתם תקבלו את המפתחות, אל תשכחו לשאול לאן להחזיר את המכונית. לא בכל שדות התעופה יש חניה מרוכזת להחזרת רכבים עבור כל החברות. (בקטוביץ, בודפשט ובעוד כמה שדות תעופה בהם הייתי - הן לא היו). 

- מאחר ורוב האתרים המציעים שירותים להשכרה עובדים עם מספר רב של מפעילים (או ליתר דיוק עם מספר רב יותר של מפעילים, מאשר אלו שיש להם משרדים להשכרה בשדות התעופה) – חשוב מאוד לקרוא את ואוצ'ר של השכרת המכונית. אולי תגלו שכתוב שם שהרכב יחד עם נציג החברה יחכה לכם בשעה מסוימת במקום מסוים בשדה התעופה. במילים אחרות ובשפה פשוטה - לחברה שנותנת לכם את הרכב בהשכרה אין דוכן עם שלט יפה בשדה התעופה. לכן הם ישלחו אליכם אדם שיגיע במכונית המיועדת לכם לשדה התעופה ויחכה בסבלנות עד שתגיעו לחתום ולקבל את המפתחות. מקרים כאלה קורים הרבה בהזמנת רכבים לא סטנדרטיים - מיניבוסים, מכוניות עם גג נפתח וכו'.

- אני מייעץ לכם בעת ביצוע הזמנה דרך האינטרנט לא לבחור באופציה של "הרחבת ביטוח". לסגור את זה על המקום – יהיה זול יותר. בדוק. הקטע האהוב של נותני השירות זה למכור לכם "הרחבת ביטוח" במהלך ההזמנה, ואז למכור לכם את זה שוב במקום. ברוב המקרים – זה עובד!
 
- עכשיו לדברים הפחות נעימים: החברות לוקחות כסף כפיקדון. הן לא לוקחות כסף, אלא עושות זאת על ידי הקפאת סכום מסוים בכרטיס האשראי שלכם. הסכום הניתן להקפאה תלוי בסוג של מכונית, בגיל הנהג, במדיניות של החברה ובחבילת הביטוח שרכשתם. כלומר – אם לדוגמה אתם לוקחים מכונית מסוג פיאט פיאסטה עם ביטוח בסיסי, הסכום המוקפא יהיה 400-500 יורו, אבל אם על אותו הרכב עשיתם "הרחבת ביטוח" עד "הכל כלול" - הסכום יהיה 200-250 יורו (קצת יותר מסכום של מיכל דלק מלא). על בשרי למדתי שעדיף להרחיב את הביטוח. כמובן שחבל לשלם כסף סתם (אני נהג מאוד זהיר) אבל לאחר שהתמודדתי כמה פעמים עם מצבים לא נעימים - אני מעדיף לשלם יותר ולישון בשקט. וגם כן, לא יהיה לכם צורך לזחול בגשם סביב הרכב בחיפוש אחר שריטות ובליטות – אם הכל כלול אז זה לא צריך לעניין אתכם.
 
אגב, לאחר ביצוע הזמנת הרכב לגיטימי לכתוב לחברה המצוינת בשובר שלכם, כדי לשאול מה סכום התשלומים הנוספים לביטוח וכמה כסף "יקפיאו" עם קבלת המכונית.

- חשוב לציין גם האם אתם מתכוונים לחצות את הגבול ולנסוע מחוץ לפולין. התשובה הנכונה לשאלה זו היא לא רק ניסיון לקחת מכם 10-15 יורו נוספים על חציית הגבול, אלא גם כיסוי של הביטוחי שלכם (תחזוקה וכן הלאה).
 
- עלות ההשכרה בדרך כלל לא כוללת שימוש בכבישי אגרה, אך כוללת אגרת כבישים. ההבדל הוא שראשון אומר שאתם צריכים לשלם כאשר הינכם נכנסים לכביש בתשלום או יוצאים ממנו, והשני אומר שאגרת הכבישים שולמה, ואתם יכולים לנסוע במרחבי פולין ללא מדבקה על השמשה הקדמית. אגב, לדוגמא, אם אתם נוסעים ברכב עם מספרים פולניים לסלובקיה, ודאו שרכשתם מדבקה כזו, אחרת תצטרכו לשלם קנס בסך של 250 יורו – וזה מאוד לא נעים.
 
- עצה נוספת – עוד בשדה התעופה, לפני שעזבתם את נקודת ההשכרה – וודאו שמצית הרכב תקינה – הרי לשם תחברו את מכשיר הניווט שלכם!
ובכן, עכשיו הגיע זמן לומר – צאתכם לשלום!

 

שירותי השכרת רכב באתר HIPL

מכוון שבתחום השכרת רכב בחו"ל ופולין בפרט ישנם מאות חברות ואתרים "וירטואלים" , אשר רובם משכירים רכבים בעצמם אצל חברות השכרה מקומיים בחרנו לעצמנו וממליצים לכם לא לשלם פערי תווך ולהשכיר רכב אצל "בעלים" עצמם.

אך זה עובד ? 

קלי-קלות - אתם שולחים מאייל ל [email protected]  ומפרטים את בקשתכם :

 

  • *מקום בו תרצו לקבל רכב , תאריך ושעת קבלה
  • *מקום בו תרצו להחזיר רכב, תאריך ושעה 
  • *סוג הרכב 

Group A:

Volksvagen Up,Skoda Citygo, Toyota Aygo, Hyundai i20

Group B

Skoda Fabia, Hyundai i20, Toyota Yaris, Ford Fiesta

Group C

Skoda Rapid, Toyota Auris, Hyundai i30, Ford Focus

Group CW (Compact Wagon)

Hyundai i30W, Toyota Auris W, Ford Focus W

Group D:

Hyundai Elantra, Skoda Octavia, Ford Monedo, Toyota Avensis, Hyundai i40

Group DW (Buisness Wagon):

Toyota Avensis, Skoda Octavia, Ford Monedo, Hyundai i40  

Group E:

Mercedes E-Class, Skoda Superb

Group Limousine:

Mercedes S-Class
Group SUV: Nissan Quashqai, Kia Sportage, Toyota Rav4
Group Van:

Nissan NV200, Opel Zafira, Kia Carens

Group BUS:

Opel Vivaro, Renault Trafic, Ford Transit

 

  • *פרטים שלכם ( שם ושם המשפחה בלועזית )
  • *העדפות שלכם לביטוח - ביטוח מלא ( ביטול השתתפות עצמי) או ביטוח בסיסי ( חובה + צד ג')

מנסיון , מחירים שלהם ב 10-25% נמוך יותר מכל הצעה שתקבלו דרך האינטרנט , רכבים חדשים ושירות מעולה . הגב, זה אותו מקרה בו "שווה" להזמין כולל ביטוח מלא מכוון שהם בעצמם בעלי רכבים ופוליסת ביטוח כך שגם תהינו מכיסוי מלא וגם מדמי "פקדון" מופחת .

אנו דואגים שתקבלו הצעת מחיר מפורטת ועם קבלת אישור מצידכם - גם אישור הזמנת רכב על שמכם . לקוחותנו מקבלים בחברה יחס מעודף ומקבלים הרבה תוספות בחינם , כמו לדוגמה מכשירי GPS או בוסטרים לילדים.

אתם מוזמנים גם לצור קשר איתנו בטלפון 052-8023600 ( כל יום עד השעה 18:00)

 

כבישים בפולין



כבישים בפולין, על פי הסיווג שלי – מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים: שבילי פרטיזנים, כבישים רגילים וכבישים מהירים

עכשיו נדבר על כל כביש בנפרד. 

את הסוג הראשון של הכבישים תוכלו לפגוש באופן כמעט מיידי, אם לא תבדקו את הגדרות הניווט שלכם, ותסמנו את "המסלול המהיר ביותר" ולא את "המסלול הקצר ביותר". תאמינו לי – אני ניסיתי. 
סוג זה של כבישים, אשר ייקחו אתכם דרך מרכזי הערים והכפרים - יוריד אתכם מהכבישים המהירים כדי להרוויח קילומטר וחצי (במרחק של 200 קילומטר). אין בהם שום דבר רע – אם העצבים שלכם הם מברזל ויש לכם הרבה זמן פנוי... לפעמים, אפילו אם מערכת הניווט שלכם טובה – עדיין ייצא לכם להיתקל בהם. אלו הם החיים!

"כבישים רגילים" – אלו כבישים בעלי נתיב אחד+ שוליים, באיכות רגילה. תכונה יוצאת דופן של נהיגה בכבישים אלו היא שכאשר רוצים לבצע עקיפה - הרכב הנעקף לוקח ימינה (זאת אומרת מוריד קצת מהירות ונוסע בצד ימין של הכביש, כאשר הגלגלים הימניים נוסעים על השוליים) המכונית הנוסעת ממול עושה את אותו הדבר ואתם מקבלים נתיב עקיפה נוסף באמצע הכביש. בפעמים הראשונות זה די מפחיד, אבל כאשר מתרגלים – מפסיקים להתרגש מכך.

עכשיו על "כבישים מהירים". מאז שנת 2008 הם הקיפו את כל רחבי פולין. רחבים, ישרים, חכמים. חלקם בתשלום. לרוב כאשר אתם מגיעים לכניסה לכביש אגרה אתם מקבלים שובר (על ידי לחיצה על כפתור במכשיר), ואתם משלמים כאשר אתם יוצאים מכביש האגרה. ביציאה תפגשו איש או אישה היושבים בקבינה, תתנו להם את השובר, תשלמו ותמשיכו בדרככם. אני לא בטוח אם אפשר לשלם שם בכרטיס אשראי, לכן וודאו שיש לכם כסף מזומן. 

הנהגים הפולניים, הם בדרך כלל זהירים ומנומסים. הם יותר "חמי מזג" מהגרמנים, אבל רחוקים מאוד מהישראלים והאיטלקים. בכבישים תפגשו המון כלי תחבורה ישנים, אותם תצטרכו לעקוף. גם יכול להפתיע מספר גדול של משאיות בכבישים. תיזהרו מהן, במיוחד בחורף. ראיתי הרבה כאלה שהחליקו אל התעלות שבצידי הכבישים...

עם הבהוב אורות מזהירים מפני משטרה, ואומרים תודה בתאורת חירום. הכל כמו אצל גדולים :).

המשטרה קיימת בכבישים, ויצא לי לפגוש אותה.
אי אפשר להגיע איתם להסכמה או לחקות לרחמים - למרות ששמעתי שלהתחנן לרחמים לפעמים עוזר. אם עשית עבירה – קבל קנס. התיירים חייבים לשלם במקום!!. כן, כן - במקום!
היה לנו קטע מצחיק, כאשר עצר אותנו שוטר. החבר שלי נהג, אבל הסתבר שהוא שכח את רישיון הנהיגה שלו במכוניתו, אותה השאיר במגרש החניה של נמל בן גוריון. כאן התחיל הקרקס! אנחנו במרחק של 30 קילומטרים עד לעיירה הקרובה ביותר, באמצע כביש ביער, מנסים לעשות רושם שאנו מחפשים את הרישיונות בכל המזוודות שלנו, בתקווה שיימאס לשוטרים לחכות והם ייתנו לנו להמשיך בדרכינו... בטח!... השוטרים חיכו בסבלנות רבע שעה עד שיימאס לנו, ושאלו בנימוס על שם של מי לרשום את הקנס, והאם יש בינינו מישהו שלא שכח את הרישיונות שלו בישראל. לאחר קבלת תשובה חיובית, הם בדקו את הרישיון שלי וחזרו אל עניין הקנס. הצחקנו אותם כאשר הצענו לשלם את הקנס בסך 500 זלוטי (כ- 550 ש"ח) בכרטיס האשראי, וקצת נבהלנו כאשר גילינו שלשנינו יש רק 400 זלוטי, והשאר זה יורו... הסוף היה טוב – הם בסופו של דבר הסכימו לא לעצור את חברי, אלא לנסוע איתנו עד לכספומט הקרוב. קצת קינאתי בחברי שיצא לו לנסוע במכונית סיור משטרתי מקומית בחברת שוטרים ושוטרות ( :) ), כאשר הייתי צריך לנסוע לבד מאחורי הרכב שלהם...


 רישיון נהיגה בין-לאומי

 

אנו לא יכולים לדבר בשם של כל החברות השכרה ומפעילים בפולין , אבל באלו שאנו עובדים איתם באופן קבוע - אין צורך בהוצאת רישיון "קרטון" בין לאומי ממ.מ.סי - מספיק כרטיס רשיון רגיל ( פלסטיק לבן) .

 

 

 

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין
נופש כפרי חלומי
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין