חגים בפולין

חגים בפולין

 
 
1 בינואר – ראש השנה האזרחית
 
6 בינואר – חג ההתגלות או חג שלושת המלכים
 
חג הפסחא – חג נוצרי אשר מועדו משתנה משנה לשנה, על פי רוב בין סוף מרץ לתחילת אפריל
 
1 במאי – יום העובדים
 
3 במאי – יום החוקה לציון קבלת החוקה הראשונה ב-1791
 
קורפוס כריסטי - חג נוצרי אשר מועדו משתנה משנה לשנה ומתקיים תמיד ביוני
 
15 באוגוסט – עלייתה השמיימה של מריה הגבירה (עבור הכנסייה) וחג הצבא הפולני (עבור המדינה)
 
1 בספטמבר – יום כל הקדושים
 
11 בספטמבר – יום העצמאות (לציון השבת העצמאות ב-1918)
 
25 בדצמבר – היום הראשון של חג המולד
 
26 בדצמבר – היום השני של חג המולד
 
 
 
הפולנים אוהבים לנוח. פולין היא המדינה השנייה באירופה מבחינת מספר החגים בשנה. יש לנו כ-11 מהם, כאשר בפורטוגל, מלטה וסלובקיה ישנם 12 ובהונגריה רק שישה.
 
בחג המולד, הפסטיבל החשוב והאהוב ביותר בשנה, המשפחה כולה יושבת ליד השולחן ביחד. המסורת מכתיבה כי לפני ארוחת הערב, אשר מורכבת מ-12 מעדנים שונים, על כל המתאספים לשבור אפיפיות דקות מסורתיות, הנקראות אופלטקי. בחג הפסחא, מצד שני, כולם מתאספים לארוחת בוקר מסורתית, אשר בה הם חולקים בביצים שבורכו בכנסייה יום לפני כן. היום לאחר מכן, "יום שני הרטוב", מרטיבים הפולנים זה את זה (ובאזורים מסוימים, מצליפים זה בזה עם ענפי ערערים) כסימן למזל טוב.
 
חגי כנסייה אחרים נחגגים באורח צנוע יותר. בחג ההתגלות, הקתולים כותבים בגיר את האותיות K+M+B על דלתות הכניסה שלהם, בחג השבועות, נושאים קנים לכנסייה ובקורפוס כריסטי, הולכים בתהלוכות לארבעה מזבחות. בחג העלייה לשמיים, אלפי עולים לרגל עומדים ליד חומות המתחם המקודש ביאסנה גורה בצ'נסטוחובה ומשתתפים במיסה החגיגית.
 
חגי המדינה הם, עבור רוב הפולנים, הזדמנות למנוחה. בשלושת הימים הראשונים של מאי, רחובות הערים המרכזיות מרוקנים בו בזמן שהמונים מצויים ביעדים התיירותיים הפופולאריים. המועדים העוקבים של יום העובדים, יום הדגל הלאומי ויום החוקה נותנים לכל אחד את הזכות לחופשה מהעבודה.
 
פולנים שמחים גם לחגוג ימים מיוחדים מסוימים, גם אם הם צריכים ללכת לעבודה בהם: יום האישה, יום הילד, יום הסבא והסבתא, יום הכורים, יום ולנטין הקדוש, יום אנדז'יי הקדוש....אין זה חשוב באם מסורת חגיגה מסוימת הגיעה מהמזרח או מהמערב. מה שמשנה הוא כי האנשים מהנים עצמם, זוכרים את אלו הקרובים אליהם או עורכים מחווה נאה.1

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

חיפוש שורשים משפחתיים בפולין
נופש כפרי חלומי
הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין