מבנים לא שגרתיים בפולין

מבנים לא שגרתיים בפולין


לא רק במהלך המאות שעברו, האדריכלים הפולנים שימחו את האזרחים והתיירים עם הפרויקטים יוצאי הדופן שלהם. גם בזמננו הם לא איבדו את היכולת שלהם להמציא וליישם פרויקטים שאוספים סביבם מאות אלפי פולנים ותיירים, שלדעתם פשוט חובה לראות את האטרקציות המדהימות.
אנו רוצים להכיר לכם כמה מהפלאים הארכיטקטוניים הללו.


הבית ההפוך


הבית ההפוך

הבית המוזר הזה ממוקם בכפר קטן Szymbark במחוז Pomorski, והוא בהחלט הפתעה גדולה עבור כל מבקר. וזה לא בגלל שהכל הפוך בתוך הבית, אלא בגלל העובדה שהבית עצמו עומד על הגג! למעשה, כך הוא תוכנן, והדבר לא מונע ממנו להיראות כבית שאפשר לחיות בו – בחלונות תלויים אפילו וילונות.
הבעלים דניאל צ'אפייבסקי שהוא בין היתר אדריכל, מסביר שהמבנה הזה הופיע בכפר מסיבות אידיאולוגיות. לדבריו, בשנים שבהן פולין הייתה קומוניסטית, הכל היה הפוך, ולכן הבית הזה – הוא אנדרטה לכל העידן שחלף.

עם ביתו, פגע צ'אפייבסקי בול, במה שקשור לעסקים. אל המבנה הזה מגיעים עשרות אלפי תיירים, שלאחר ביקור מבינים שלא בזבזו את זמנם. המבקרים מספרים על התחושה המוזרה שמופיעה במהלך הסיור – הרי לא כל יום יוצא לכם לטייל על התקרה ולהסתכל על הרצפות הממוקמות מעל הראש!


הבית העקום בסופוט

בית העקום


הבית העקום – זו אטרקציה תיירותית בעיר בסופוט, אשר מפורסמת גם בפסטיבל השירה המפורסם שלה. הבית הזה יצא לעולם בשנת 2004 הודות לדמיונם של שני אדריכלים Shotinski ו- Zalewski. הבית נראה כאילו שהוא יצא בריקוד – הוא כל כך כיפי שמצליח למלות את המבקרים בו במצב רוח טוב! באופן מפתיע, גם הקירות וגם הגג אינם כוללים קוים ישרים.

בית העקום בסופוט



כתוצאה מכך הבית הפך למן צעצוע, שבשטחו העצום של 4000 מטרים רבועים התמקמו מרכז קניות, מסעדה עם בר ומקומות בידור אחרים, כך שהתיירים לא ישתעממו כאן.


מגדל "העכביש" ב- Gorzow Wielkopolski


מגדל "העכביש" - זו פלטפורמת התצפית העיקרית של העיר, המהווה את אחת משתי הבירות של מחוז Lubuskie. בניין זה, הבנוי מפלדה באחד האזורים החדשים יותר של העיר - באמת נראה כמו עכביש אשר פשק את רגליו. רק רשת חסרה! רשויות העיר מקווים שהמתקן המודרני הזה יהפוך לנקודה המרכזית ביותר וסוג של סמל של השכונה.


תיאטרון הבובות בטורון

תיאטרון הבובות בטורון


תיאטרון הבובות בטורון – מפתיע בכך שהוא מזכיר ארון, פרי ידיו של אמן מיומן. הרעיון היה שהמבקרים יכנסו אל הבניין דרך ארון, כפי שעשו גיבורי "נרניה". הוא אכן נראה כמו ארון ענק עם דלתות פתוחות לרווחה, שמזמינות את האורחים להיכנס אל ארץ קסומה מדהימה. על הדלתות הקסומות תוכלו למצוא דמויות מגולפות של גיבורים ידועים מאגדות שכולנו מכירים מהילדות. התיאטרון יפה במיוחד בשעות הערב, כאשר הוא מואר בתאורה שכל הזמן משנה את הצבעים.


Złote Tarasy בוורשה


Złote Tarasy בוורשה – זה מרכז קניות גדול, השוכן בין גורדי שחקים המקיפים אותו. הפתרון האדריכלי של המבנה הוא מקורי מאוד - זה כאילו כמה טיפות ענקיות שחדרו לתוך שטחה של העיר המודרנית וקפאו שם לנצח. טיפות הזכוכית הללו כאילו מתפשטות בין הבניינים הסמוכים ויוצרות את האלמנט המעניין ביותר של קומפלקס כולו. הגג של המבנה מכוסה בזכוכית כהה, וכאשר השמש זורחת האור משתקף משם ויוצר מראה מרהיב.

Złote Tarasy בוורשה


מרכז קניות זה מושך אליו תיירים גם בגלל שזה מקום בו אפשר לבלות את כל היום תוך ביקור בחנויות רבות המציעות מגוון של מוצרים ושירותים. בקומה השלישית – תמצאו גן עדן לילדים ומבוגרים. עבור הדור הצעיר נבנה כאן פארק שעשועים, ואילו המבוגרים יכולים לצאת למסע גסטרונומי במסעדות ובתי קפה, המגישים אוכל פולני, תאילנדי ויפני. למעשה, בבניין הזה אפשר לבלות את החופשה כולה, לעשות קניות

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

חיפוש שורשים משפחתיים בפולין
נופש כפרי חלומי
הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין