מדריך למטייל בפולין - פרק 1 . הכנה, שדה תעופה , טיסות זולות

מדריך למטייל בפולין

 

בפעם הראשונה הגעתי לפולין בשנת 2008 , ומאז פיתחתי נטייה לחזור לשם שוב ושוב – אם בענייני עסקים או לשם חופשה.

אני רוצה להזהיר אתכם מראש – מטבעי אני נודניק ופרפקציוניסט. יש לי עם מה להשוות, וזו בדיוק הסיבה לכך שאני ממליץ בחום רב על פולין כעל מועד לחופשתכם הבאה בחו"ל.

אני מקווה שהניסיון שלי – יעזור לכם להימנע מהטעויות שאני עשיתי, ואני גם כן מקווה שלא תירדמו לפני שתסיימו לקרוא... :)

אז בואו נתחיל.

 

נמל תעופה

 

מרגע הופעת הטיסות המוזלות, העולם הפך להיות כפר גלובלי יותר משיכולנו לתאר. אם לפני כן, כאשר הייתי חוזר הביתה עייף מההמולה של חיי היום יום, הייתי נשכב על הספה ומנסה למצוא תירוצים לכך שנסיעה עם המשפחה לחיק הטבע או החלפה של הנוף המשעמם זה דבר שדורש תכנון רב – אז עכשיו הבעיה הזו נעלמה לחלוטין.

כאשר התחלתי לבדוק ולחפש כרטיסי טיסה זולים – עצרתי את בחירתי על האפשרות המושלמת ביותר (והכי חשוב – מאוד זולה!) - WizzAir. טיסות מתל אביב לוורשה או קטוביץ. הדובדבן שבקצפת – זה מחירי הכרטיסים. לאחר שהגעתי למסקנה שהעלות של כרטיס לטיסה היא קטנה יותר מהעלות של החנייה בשדה התעופה - התחילה לנסוע לשם ברכבת. קשה שלא להסכים שטיסה הלוך וחזור שעולה45-50 יורו לאדם – זה לא בזבוז כסף מיותר.

ההיגיון של טיסות אלו הוא פשוט – במינימום של כסף אתם מקבלים מינימום שירות. על כל דבר נוסף תצטרכו לשלם. אני אנסה לתאר בשבילכם את מה שעובר מרגע ההזמנה, וכל תוספת שירות שניסיתי על עצמי. אני אפרט בשבילכם הכל – החל מאיזו אופציה לבחור בכניסתכם לאתר החברה ועד לטעמים של הסנדוויצ'ים השונים במטוס.

לפני שאמשיך, חשוב שאציין שנכון להיום, טיסות של WizzAir לקטוביץ ווורשה מושעות עד ל- 1 באפריל שנת 2015, אבל קיימת אלטרנטיבה זולה וטובה לטיסות לווילנה. מווילנה היקרה למדי ועד לפולין - שעה של נסיעה.

אז כבר הבנו ש- WizzAir – זה זול ונגיש. לכן במוחו של כל אחד מתעוררת השאלה - "איפה החדשות הרעות?". הגיע הזמן לדבר גם על החסרונות:

קודם כל – צריך "לפקח" על הכרטיסים. אני לדוגמה מתחיל לבדוק אותם מראש. אני מחפש את המחיר המתאים ואת התאריך (חודש וחצי מראש) – ועושה הזמנה. אני תמיד מזמין את החבילה הבסיסית. ואז, עם התאריך המתקרב של הטיסה, אני מתחיל לחשוב על מטרת הנסיעה ועל מזג האוויר שמחכה לי, וקובע את הגודל של המזוודות שילוו אותי. את הפרטים האלה אתם יכולים להוסיף להזמנה היישר לפני הטיסה.

 

הדבר השני – זה עניין של נוחות. ובכן, אני מניח שאם אתם קוראים את המדריך הזה – בשביל חיסכון של 400 – 500 דולר במחיר אתם מוכנים מראש לטיסה של 3.5 שעות מבלי שתוכלו להשכיב את משענת הכיסא שלכם. ב- WizzAir המשענות לא מתכוונות (אם כן, אז לכמה מעלות בלבד), ואם כן הצלחתם להוריד את המשענת למצב שכיבה – סימן שאתם במטוס הלא נכון, או ששברתם את הכיסא :)... ואם 400-500 דולר בשבילכם זה לא כסף – אז סביר להניח שאתם כבר טסים במחלקה הראשונה ולא קוראים את דבריי.

 

דבר שלישי - זה נמל התעופה בן גוריון הלא מתבלט שלנו. אגב, הערה חשובה – אתם כמעט תמיד תתבקשו להגיע לטרמינל 1. אל תיכנסו לפאניקה – עדיין תוכלו לבקר בדיוטי פרי. בטרמינל 1 אתם רק תעברו את הרישום, תסבלו את הבדיקה הביטחונית ותיפרדו מהמטען שלכם. לאחר שהשלמת כל הליכי החובה האינטימיים האלה אתם תועברו באוטובוס לטרמינל 3 החדש ושם תוכלו ליהנות מכל היתרונות של הציביליזציה.

 

אם קראתם עד עכשיו – סימן שאנו על אותו גל של חופשות וטיולים, ולכן אני ממליץ בחום (למרות שלצערי אינני מקבל אחוזים מ- WizzAir ) לעשות את כרטיס המועדון של החברה. אתם משלמים פעם אחת, אבל מקבלים כל פעם בהזמנה של טיסות הנחה של 20 יורו. ודבר נוסף מעניין – אתם יכולים להשתמש בכרטיס מועדון כדי לקנות בהנחה כרטיסי טיסה לבני משפחה וחברים אשר טסים יחד אתכם. מה שחשוב כדי לנצל את הכרטיס ולקבל את כל ההנחות - זה שבהזמנה, ברשימת הנוסעים - יהיה שמו של בעל הכרטיס. פעם ניסיתי להוסיף להזמנה קיימת זוג חברים שברגע האחרון החליטו לטוס איתי (אנשים באמת אמיצים!) - ולא הצלחתי. כתוצאה מכך, אני טסתי באותה הטיסה עם כרטיסים זולים יותר ב- 20 יורו.

 

במקרה ותוכלו להרשות לעצמכם לטוס בלי דברים מיותרים - כמו מייבש שיער ו- 16 זוגות מכנסיים להחלפה – תהיו מסוגלים להסתפק בגודל מזוודה שמותר להעלות למטוס ( big \ small cabin luggage), ולא לשלוח אותה (check-in-baggage), כמו גם כן אם לא תשכחו להדפיס את כרטיס העלייה למטוס שלכם בבית – תוכלו להרגיש כמו אדם חשוב, כאשר תלכו היישר לכיוון הבדיקה הביטחונית עם ראש מורם בגאווה, כאשר אתם משאירים מאחור את כל מי שמחכה בתור כדי לשלוח מטען. אם נחשב את הזמן הממוצע שעובר מהכניסה לטרמינל ועד לסיגריה הראשונה בחדר עישון של טרמינל 3 – נקבל את מספר הקסום - 15 דקות.

 

מאותו הניסיון אני ממליץ לכם לבדוק בקפדנות את הגודל (!) ולא את המשקל של המזוודה שלכם ואת מה שכתוב בכרטיס לשכם. בנקודה מסוימת, יכולים לקלקל לכם את האופוריה, ולבקש מכם להעביר את המזוודה דרך מסגרת מיוחדת. אם הצלחתם – מצוין! זה אומר שקראתם טוב את מה שכתבתי לפני כן. ואם לא - אז סביר להניח שתצטרכו ללכת בעצב לסוף התור ולשלם תוספת כדי לשלוח את המזוודה שלכם (check-in-baggage).

 

אל תשכחו להחליף כסף!!! יורו או דולרים לא יעזרו לכם לקנות מים בתחנת דלק. לא תוכלו לשלם איתם גם על נסיעה בכביש בתשלום. אל תהיה עצלנים, תעשו את שיעורי הבית ותקנו קצת כסף פולני. זה לא יעשה רע, אלא יביא שלווה לנפשכם. כן, אני מודע לכך שהקורסים של מטבע חוץ הם רעים בשדה התעופה, אבל אני גם יודע שבנקודות לקניית מטבע חוץ בדרך כלל לא מחזיקים PLN. פשוט תזכרו שלהגיע לפולין בלי כסף מקומי בכיס – זה לא טוב ולא נוח.

 

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין
נופש כפרי חלומי
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין