השכרת רכב בפולין, ביטוח וכבישים

השכרת רכב בפולין, ביטוח וכבישים. כל הטיפים שימושיים

לעתים קרובות אני נשאל על ידי תיירים היוצאים לטיול בפולין על סט "אוניברסלי" של כללים שימושיים בו אני משתמש במהלך נסיעותיי. אני לא חושב שאחדש רבות עבור חלקכם, אבל בשבילי באופן אישי - כללים אלה חוסכים הרבה אנרגיה, עצבים וכסף, וזו הסיבה שאני מנסה לדבוק בהם.

• בפולין, כפי שהתברר, אין הרבה סוכנויות להשכרת מכוניות שיש להם רכבים משלהם (!). כל מגוון ההצעות באינטרנט מסתכם בזה שחברות קטנות מציעות להשכרה רכבים של חברות גדולות. המסקנה היא פשוטה - אתם צריכים למצוא חברה עם מכוניות משלה. אני, לאחר ניסוי וטעויות רבות, הצלחתי למצוא חברה טובה, אשר את מחיריה אני חוזר ובודק מעת לעת, ובכל פעם משתכנע ביושרם ונאמנותם. הם – החברה הכי אטרקטיבית.
מי שצריך מכונית – ברוכים הבאים, אשמח לשתף אתכם בבונוסים שלי ולעזור לכם לנהל דו-שיח עם עובדי החברה, אותם אני מכיר כבר אישית.

מאז מאי 2016 אנחנו נציגים רשמיים בישראל של חברה הגדולה בפולין להשכרת רכב - EXPRESS . לקוחותנו נהנים מהנחה משמעותית ובונוסים נוספים, מעבר למה שמציע חברה באתר האינטרנט שלה.

 

ממליץ בחום לא למהר וטרם הזמנת רכב לשלוח פרטים על תקופת השכרה וסוג הרכב אלינו כדי שאנחנו נבדוק עם חברות השכרה ישירות ונקבל עבורכם הצעת מחיר !!!

[email protected] או בנייד 052-8023600

 • תעשו ביטוח מלא וביטול של השתתפות עצמית רק ישירות בחברת ההשכרה ולא דרך מתווכים. economybookings.com, wizzair.com, TripAdvisor ואחרים – הם מתווכים! אלו חברות טובות ולפעמים אפילו לא יקרות, אך אל תעשו שם ביטוח. הביטוח שלהם, כמובן, מכסה את מקרי הביטוח, אבל קודם אתם תצטרכו לשלם ישירות לחברת השכרה ממנה המתווכים לקחו את הרכב, לשלם השתתפות עצמית ורק לאחר מכן לאסוף את כל המסמכים כדי לבקש החזר כספי מהחברה בה עשיתם ביטוח. מקרים שנויים במחלוקת תצטרכו לפטור באמצעות צד שלישי ולא ישירות מול חברת ההשכרה. זה קשה, מייגע וככל הנראה גם תימצאו אשמים. תענו על כל השאלות בטופס ההזמנה, המתייחסות לביטוח – בשלילה, ותיקחו את הביטוח הבסיסי המינימלי. כאשר תאספו את הרכב פשוט תוסיפו במקום חבילת ביטוח נוספת. 

 

 ביטוח רכב בפולין

 

 

אם אתם עושים ביטוח מלא בחברת ההשכרה – תדרשו שסכום ההפקדה יהיה נמוך בהרבה ממה שהחברה דורשת. נהוג להקפיא סכום של עלות המשוערת של טנק דלק מלא, עם תוספת קטנה.

• אם אנחנו מדברים על הביטוח, אני ממליץ לכולם לצלם את המכונית לפני היציאה ובמועד ההחזרה. פעם זה הציל אותי - בתנועת אגודל קלה הוכחתי שהשריטה הייתה שם מההתחלה!

• אם אתם אוספים את המכונית בערב או בלילה, אני ממליץ לסמן בתחתית החוזה - "קיבלתי ללא בדיקה". זה יאפשר לכם לבדוק את הרכב בבוקר וליצור קשר עם החברה כדי לדווח על שריטות שלא היו נראות בחושך.

• בדרך כלל, חברות ההשכרה מקבלות באופן נורמלי את הטיעונים שלכם, ובאותה עת גם לא בודקים את המכונית בעזרת זכוכית מגדלת.

• בעת בחירת המכונית – אל תמהרו, נסו לחשוב על המסלול שלכם. עבור נסיעה בעיקר בעיר או בכבישים צדדיים: אתם יכולים לקחת בבטחה מכוניות בנזין קומפקטית וקטנה. אם מצפות לכם נסיעות ארוכות או שאתם מתכוונים לנסוע בכבישים מהירים – תחשבו האם לא כדאי לקחת מכונית דיזל חזקה יותר. ב- "חזקה יותר" – אני מתכוון למכונית עם נפח מנוע גדול יותר ויותר הילוכים. מכוניות כאלה יעילות יותר במהירויות גבוהות וגם נוחות יותר.

• אם אינכם אוהבים למלות טפסים לקבלת הרכב בדוכן בשדה התעופה - חסכו את זמנכם ותשלחו מראש לחברה את הסריקות של הדרכון, הרישיון וכתובת של הנהג, וכתבו שאתם מעוניינים בצ'ק-אין אקספרס. עובדי חברת ההשכרה מראש ימלאו את כל הנתונים שלכם, ובזמן ההגעה תצטרכו רק לסדר את הצד הכספי ולחתום בכמה מקומות בחוזה.

• כאשר קיבלתם את המכונית – אל תמהרו להתחיל בנסיעה. תבדקו את המראות, תתאימו את המושב והכי חשוב - תוודאו שמצית הסיגריות עובד, ואתם יכולים להטעין דרכו את הטלפון או את מכשיר הנווט ללא בעיות. פעם הייתי צריך לחזור ולהחליף את המכונית בגלל העובדה המצערת הזו.

מפות פולין

אם אתם נוסעים בחורף - כדאי לוודא שיש במכונית מגרד לניקוי שלג. זה דבר חשוב והכרחי. אני מדי פעם שוכח לעשות את זה (מה לעשות – אני דרומי) ואז צריך לקנות את המגרד או לשאול ממישהו.

נהיגה בחורף בפולין 

 

• את המסמכים של המכונית אף פעם אל תשאירו באוטו. על פי החוק הפולני - אם המכונית נגנבה יחד עם המסמכים – יהיו לכם בעיות רציניות. אני פשוט שם אותם בדרכון ונושא איתי כל זמן.

• הקפידו לברר היכן אתם צריכים להחנות את המכונית בעת החזרתה. באותו המקום, שממנו לקחתם? האם מישהו יחכה לכם? תשאלו...

• אם אתם מתכוונים לחצות עם המכונית השכורה את הגבול – תדווחו על כך לעובד ההשכרה. לא תמיד לוקחים על זה תשלום נוסף, אך חשוב לוודא שיש לכם ביטוח גם מחוץ לגבולות פולין!

• עבור מי שמגיעים בערב או בלילה: אם אתם רוצים לבלות את שארית הלילה במלון הסמוך - זה לא הכרחי לקחת את המכונית בערב. בבתי המלון כמעט תמיד יש הסעות משדה התעופה, ולסכם עם החברה איסוף של הרכב מבית המלון ולא משדה התעופה – לא בעיה. כך גם תרוויחו שעת שינה נוספת, גם לא תצטרכו לקבל את האוטו בחושך וגם תחסכו כסף על זמן השכירות ועל איסוף מאוחר. בקיצור - רווח נקי.

• עבור המגיעים לנמל התעופה של ורשה: בין מרכז ורשה לנמל התעופה מפרידים 20 דקות נסיעה במונית, במחיר של 50 - 60 זלוטי, כאשר עבור החניה בסמוך למלון תחויבו ב- 60 - 70 זלוטי ליום או חלק ממנו. אם אתם רוצים לבלות את הימים הראשונים של המסע בפולין בוורשה, עדיף לקחת את המכונית בבוקר של היום בו אתם מתכוונים לעזוב את בירת הפולין. אותו דבר גם בכיוון ההפוך אני עושה בדרך חזרה. כל שעליכם לעשות הוא להסכים מראש שיאספו את המכונית ממלון מסוים ביום מסוים ואת שאר הזמן לבלות ללא דאגה לחניה.

• בפולין יש חוק, לפיו אפילו בקיץ בשעות היום אתם צריכים לנהוג עם אורות דלוקים, ולכן אני ממליץ להדליק את כל האורות ולא לפחד מקנסות.

• על נהיגה בשכרות בפולין מענישים בחומרה. אל תשתו לפני ובזמן הנהיגה, אפילו לא בירה.

• המשטרה נוכחת, ולפעמים אפילו עוצרת. את הקנסות תיירים צריכים לשלם במקום ובמטבע המקומי – זלוטי. אחרת יעצרו אתכם, ייקחו לתחנה ויחזיקו שם עד שמישהו ישלם עבורכם את הקנס. עבור נסיעה ללא רישיונות (אותם שכחנו במכונית החונה בתל אביב) שילמנו קנס בסך 550 זלוטי. טוב שהיה עלינו מזומן. אני ממליץ לכם לא להפר את החוקים ולנהוג בזהירות, אך עדיין לשמור 500 - 600 זלוטי במזומן למקרה.

• חניה בערים, במיוחד במרכז - בתשלום. היא מסומנת בסימון כחול-לבן. תלוי בעיר (או במשהו אחר) זמני החניה בתשלום משתנים. בדרך כלל, החל משעה 17:00 או 18:00 ועד הבוקר – החניה חינם. בסוף השבוע גם. בשאר הזמן – תקנו שובר חניה, תשים באוטו כך שיראו ותלכו לטייל ברחובות העיר. אני משתמש לעיתים קרובות בזה שאני מגיע לבית מלון בשעה מאוחרת ועוזב מוקדם בבוקר – לכן אני לא משלם על החניה.

• מדחני חניה יש משני סוגים - ישנים וחדשים. ישנים עובדים על עיקרון – להכניס כסף, ללחוץ על הכפתור הירוק ולקבל שובר. חדשים - יותר ערמומיים. אתם צריכים להזין את מספר המכונית, להכניס כסף ורק אז – תקבלו את השובר. שום דבר לא מסובך, חוץ מצורך לזכור את מספר האוטו.

• נסו למלא דלק במכונית כאשר נשאר לכם בין בין חצי לרבע של טנק. בפולין, ישנם כבישים חדשים רבים שכבר הושקו, אבל לא נבנו עליהם עדיין תחנת דלק. מניסיוני האישי אני מכיר את הרגשות המציפים את הנהג כאשר הרכב מתחיל להתעטש בשל מחסור בדלק. הכביש החדש בין ורוצלב ולודז למשל - הוא דוגמה לכך.

• סגנון הנהיגה של הפולנים הוא רגוע יותר. הם נוהגים בצורה מנומסת ואדיבה.

 

 

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין
נופש כפרי חלומי
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין