להכיר את פולין במהירות הברק

…יום בהיר אחד, ההרפתקה הספונטנית הקטנה שתכננתי מזמן - אכן התרחשה! סוף סוף הצלחתי לנתק את אבי העסוק מעבודתו החשובה והמוגבלת בחופשות (הרי הוא מורה), למצוא טיסה זולה של הרגע האחרון - והנה אנחנו דוהרים לכיוון וורשה!

יש לציין שעמדתי בפני אתגר לא פשוט, שהוא לא רק לארגן לאבי טיול מהנה ולפתור כמה עניינים אישיים בדרך, אלא גם להפתיע אדם שמאוהב בכל נפשו בצרפת, שבאותו הזמן גם מאוד סקפטי לגבי מה שלפולין יש להציע...

בידי היה נשק חזק שהוא – ידע (אחרי הכל, לא לחינם בשנים האחרונות אני מבקר באופן קבוע בפולין ומחזיק כמה אתרים תיירותיים של נופש בפולין), כרטיס SIM מקומי עם אינטרנט ויכולת להסתגל לכל תנאים. נגדי עמד משכל מצטיין וידע בלתי מוגבל של אדם קרוב, יחד עם דרישות אישיות למזון ופנאי. ובנוסף לזה - כמה עניינים דחופים ביום ההגעה לורוצלב.

היה די קשה לשלב את כל זה, אבל בכל זאת הרווחנו הרפתקה נחמדה, עליה אני רוצה לספר לכם...

היום הראשון - הגעה לוורשה והדרך לורוצלב

לאחר הנחיתה בשדה התעופה "שופן" בוורשה, מיהרנו להגיע לרכב השכור מחברת MWM CARS (דרך אגב, אני מאוד ממליץ לבדוק את חברת ההשכרה הזו) ומיהרנו בכבישים המהירים אל ורוצלב.

יצאנו בשעה 10:30, ובקצב טוב עם עצירה אחת בלבד לסיגריה וחטיף בתחנת הדלק בדרך – הגענו לעיר ורוצלב המפוארת בשעה 14:00. 350 קילומטר תוך 3 שעות – והגענו ליעד. הדרך הייתה מעט משעממת (מבחינת הנוף) אך מצוינת מבחינת מהירות.
יש לציין שהקטע החדש של הכביש לודז' - וורוצלב נעדר ממפות הניווט (Navigon), אבל היה קיים ב- Waize ו- Google Maps. כך שהצלחנו לנסוע רק בכבישים המהירים, מבלי להיגרר לשבילים פרטיזניים.

נשמיט את התיאור המשעמם של הפגישה העסקית שלי, ונעבור ל- 3 - 4 השעות הבהירות של סיור היכרות עם מרכז העיר ורוצלב.

באופן טבעי, התחלנו בכיכר השוק, אשר למרות עבודות התחזוקה להחלפת המרצפות שעברו באותו הזמן – הייתה מדהימה ביופייה. מייד קיבלתי בקשה מאבי לשתות כוס קפה ולעשן סיגריה (וחובה שזה יהיה בכיכר המרכזית וכמובן מתחת לשמשייה) כדי ליהנות באופן מלא מיופיו של המקום ולספוג את טעמו המגוון.
במהלך הפסקת העישון והקפה התבוננתי בסתר באבי וחיכיתי לתגובתו, כאשר הוא יגלה את הגמד הראשון, שהסתתר על אדן החלון הקרוב.

כמובן, לאחר מציאת הגמד הראשון, במחצית השעה הבאה סרקו וצילמנו את כל החברים הזעירים היושבים והשוכבים שלו שיכולנו למצוא!

לאחר הסיור במרכז העיר, יצאנו ברגל אל Ostrów Tumski שם טיילנו עד רדת החשכה. כמובן, בגלל ששהינו רק כמה שעות בעיר - לא הספקנו לבקר בתערוכות ומוזיאונים הרבים שיש לעיר להציע. במילים אחרות - פשוט "התרשמנו" ו-"ספגנו את האווירה" של וורוצלב.

כיכר השוק

רעבים ועייפים חזרנו לכיכר המרכזית ונכנסנו למסעדה שהוכיחה את עצמה לאורך שנים והומלצה על ידי התושבים המקומיים – מסעדת Okrasa.
קנקן וודקה פולנית, מרק ?urek וברווז טעים עשו את העבודה שלהם – מותשים ומרוצים זחלו למלון, שהיה במרחק של 5 דקות הליכה מהמרכז.

היום השני - קרקוב

בבוקר למחרת, קמנו מוקדם, אכלנו ארוחת בוקר ובקצב מתון יותר (כבר לא מיהרנו לשום מקום) יצאנו לקרקוב.
הכביש הטוב (ולעתים קרובות – כביש אגרה) הוביל אותנו ישר לכניסה לארמון Wawel, שם חנינו בחניון תת קרקעי בתשלום, לאחר שהחלטנו ששלמות היונדאי המושכרת שלנו חשובה יותר מתשלום עבור החנייה, ומשם המשכנו ברגל.

קראקוב

בעקבות בקשת התייר הבכיר מבינינו (אשר במקרה גם אספן נלהב של עתיקות, וינטג' וספרים וציורים ייחודיים) - נכנסנו לסניף הראשון של מרכז מידע לתייר, ביררנו את שעות הפתיחה והכתובות של חנויות ספרים וחנויות לעתיקות ויצאנו לכבוש אותם.

לאחר שפשטנו על המקומות הללנו והחלפנו 100 יורו בספר עתיק של שנת 1600 ומשהו, שבנוסף גם כתוב בשפה הלטינית - נרגענו ויצאנו בכיוון הארמון Wawel.

וואול של קראקוב

לאחר שהמתנו כרבע שעה לקבלת כרטיס כניסה גילינו שכל תערוכה או מוזיאון בשטח הארמון דורשים כרטיס נפרד – אין כרטיס משולב לכל האטרקציות. לכן, לפני בואכם לכאן כדאי לבדוק באתר הרשמי שלהם, להחליט מה הכי מעניין אתכם ולהגיע מוכנים. מהקופות, המשכנו היישר לתערוכת הנשק!

והנה – מסרנו את התרמילים לאחסון ויצאנו לחקור את הדוגמאות הרבות של כלי נשק חם וקר. לאחר יציאתנו מהתערוכה היינו סגורים על דבר אחד – הכסף לא שולם לשווא, וזה היה בהחלט שווה כל אגורה.

כמו כן, לא אכזבו אותנו הפנים המפוארים של הארמון, התערוכה הארכיאולוגית והקתדרלה (כרטיסים בקופה נפרדת). שלוש שעות עברו במהרה, ולאחר שאספנו את מחשבותינו ועיכלנו את הרושם הראשון – נתנו למקום ציון 100 פה אחד!

משם חזרנו לכיכר המרכזית, הסתובבנו בחנויות ומצאנו בית קפה נחמד ונעים (כך חשבנו), שם הזמנו קפה ועוגה. את ההנאה מהסביבה היפה והכרית הרכה במושב הכיסא קלקלו מעט השירות הגרוע וההמתנה הארוכה. אך טעם המאפה המקומי שנשטף טוב עם המשקה החם קצת שיפר את הרושם.
שם פגשנו חבר ממוסקבה שלא ראינו 25 שנה (תארו איזה צירוף מקרים!) ולאחר הפסקת הקפה המשכנו לטייל ברחבי העיר ולבקר בפארקים.
בהתחשב בעובדה שלא הזמנו בית מלון ועדיין נשארנו מלאים בכוחות, כמו גם בגלל העובדה שמחר אנו צריכים לחזור בטיסה מוורשה – החלטנו לצאת בכיוון הבירה.

למעשה, זו הייתה תכנית ערמומית שלי – בעקבות האהבה של אבי לדברים עתיקים, "דחפתי" אותו בעדינות אל עבר האחוזה האהובה עליי הנמצאת ליד Lodz וחיממתי את האווירה (כמובן שהתקשרתי אליהם בסתר מראש).

עם תחושה של קוסם שמוציא ארנב מהכובע, בגאווה נכנסתי עם האוטו בשערי האחוזה "Dvor Giemzov". כאשר תראו את התמונות – תבינו מדוע. אבי היה מאושר, ארוחת הערב הייתה טעימה, מזג האוויר היה מקסים – מה עוד צריך בשביל תחושה של רוגע?...

היום השלישי והאחרון

לאחר צריכת הקלוריות של ארוחת הבוקר, אמרנו שלום לבית האחוזה על הכנסת אורחים היפה, יצאנו לדרך ועצרנו לשעה בלודז', שם יצאנו לטיול ברחוב Piotrkowska (רחוב הקניות הארוך ביותר באירופה), טעמנו קפה טוב ב- "קפה שרלוק הולמס" ונסענו לוורשה.

ורשה

וורשה

ורשה, בירת פולין – היא עיר נפלאה שמשלבת היסטוריה עשירה, אווירה ייחודית וקצב מודרני...
שעה וחצי של נסיעה בכבישים טובים - ואנחנו כבר נמצאים ליד הארמון המלכותי.
לאחר שהבחנו בענני הגשם המצטברים בשמיים, החלטנו להשאיר את הביקור במוזיאונים למזג אוויר גשום ומיהרתי לצאת להליכה מעגלית מהאנדרטה לקופרניקוס ועד בת הים המפורסמת וכיכר השוק. מזג האוויר פינק אותנו, ובמשך כל הטיול צילמנו והתפעלנו מהמראות מבלי שהגשם יפריע לכך.

ארמון

בדרך חזרה לקופות למכירת הכרטיסים בארמון המלכותי התחיל הגשם. בהנאה כפולה צללנו אל תוך המוזיאון וגילינו בונוס נוסף לטיול שלנו - התערוכה של Sv.Stanislav שהוצגה באותו הזמן בארמון. זוהי מתנה מושלמת עבור מי שמתמצא וגם עבור מי שפשוט אוהב תערוכות מסוג זה.

לאחר יציאה מהמוזיאון ושתיית הקפה והסגריה המסורתית (קפה לחוד וסיגריה לחוד:)) התחלנו לנוע בכיוון של שדה התעופה, ובדרך עצרנו ב- Lazensky Park (בעיקר משום שהוא היה בדרך).
גשם קל ללא רוח הבריח את כל המבקרים בפארק ונשארנו כמעט לבד, בחברה של טווסים, סנאים, ברווזים וחיות אחרות. הלכנו לאט בסמטאות של הפארק ונהנינו מהנוף של הטירה על המים. האכזבה היחידה בפארק הייתה העובדה שלא האכלנו את הסנאים והברווזים בזמן הטיול, כי לא היה לנו עם מה...

כאשר הגענו לשדה התעופה, החזרנו בקלות וללא כל בעיה את האוטו, התיישבנו לאחר שעברנו את הגבול בבית קפה של Dute Free וסיכמנו את ההרפתקה הקצרה התיירותית שלנו:
- שהינו כאן כמעט 3 ימים מלאים, 2 לילות
- 1000 קילומטר של דרכים כמעט ולא הורגשו. לא היו גם פקקים. הכבישים היו טובים (אם כי כמה מהם – בתשלום).
- ביקרנו בורוצלב, קרקוב, לודז' ווורשה
- ביקרנו במרכזי הערים ובאטרקציות המרכזיות. התבוננו בסביבה גם מחלון המכונית.

כך, נשארנו עם אסוציאציות שנקשרו לכל עיר:
ורוצלב - גרמניה, נקי, גמדים, צבעוני, רגוע
קרקוב - הרמוניה, אנרגיה חיובית, ירוק, שקט, תיירים
לודז'- נקי אבל עני, יש מה לראות, פקקים
ורשה - נקי, עיר הבירה, צבעוני, הומה

לקרוא כתבה הזו והרבה אחרים ברוסית אפשר באתר שלנו שנקרא trip2poland.ru

banner trip2poland small_1.jpg

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.