מסע ספונטני

 

מסע ספונטני

 

"סְפּוֹנְטָנִיּוּת -שמתוך התעוררות פנימית, הבאה לא מתוך דחיפה חיצונית. " ויקיפדיה. 

 

החלטתי לשתף אתכם במחשבותיי על נסיעה "ספונטנית" לחו"ל, כדי לדון במה שבאמת חשוב כדי לקבל את הסיפוק המרבי מהטיול, וגם לחלוק אתכם את הניסיון שלי בנושא. 

קודם כל, ברצוני להזכיר שבחיי היומיום אני איש פדנט, ואולי זו הסיבה לכך שאני מקבל יותר הנאה ממסע ספונטני מאשר מחופשה מתוכננת מראש. 

בגלל היכולת הפיננסית שלי וחוסר זמן פנוי, אני יותר ויותר מוצא את עצמי מבקר במדינות אירופה לא יקרות, אשר עדיין לא הפכו ל- "מכה תיירותית" עבור הישראלים. אני חושב שבאתר www.hipl.co.il מתאים ביותר לספר על המסע לפולין, שכן ככל שאני טס לשם – אני יותר ויותר רוצה לחזור למדינה זו. 

 

לכן, אני מגלה את האלגוריתם הסודי שלי של הטיסות האחרונות שלי לפולין:

 

- ראשית - הכרטיסים. הם נקנים בסכום כסף "מצחיק", אבל הטיסה היא כבר מחר.  

 

- הצעד השני – להודיע ביעילות למלווים שלך בטיול (אשתך והילדים) שאנחנו נוסעים מחר לחו"ל. להקשיב לצעקות שמחה נלהבות ולאחר מכן לקבל סדרה של שיחות טלפון עם שאלות כמו "לקחת את המגהץ?", "איזה מזג האוויר שם?" ו- "מה נעשה עם הכלבים?". 

 

- ספונטניות זה טוב, אבל איכשהו נצטרך גם לנוע מעבר לים (אלא אם כן נחליט להישאר בוורשה למשך כמה ימים). לכן צריך להשכיר רכב. לאחר שאני מבצע הזמנה, אני בדרך כלל לא מחכה לאישור (זה בדרך כלל לוקח 24 שעות), וכדי להיות בטוח ש- "סוס הברזל" יחכה לי בשדה התעופה – אני בעצמי מתקשר למשרדים, כדי למצוא מישהו שאוכל לזרז. אם לא הצלחתם להזמין רכב מראש – אל תדאגו: מונית משדה התעופה של ורשה לורשה עצמה עולה 40-50 שקלים, ושם, לאחר לילה בבית מלון תוכלו באותו הדלפק לקחת רכב ליום-יומיים.

 

- הלילה הראשון או בית המלון הראשון. זה מאוד אישי, אבל אם אני מגיע בערב - אני בדרך כלל נשאר ללילה בבית מלון שנמצא לא רחוק משדה תעופה עצמו. ואם אני מגיע בבוקר – אני פשוט נוסע בכיוון היעד שלי. בהחלט, טוב יותר להזמין חדר בבית מלון מראש, אבל אם לא עשיתם זאת – לא קרה כלום. באזורים הכפריים, אני מתחיל לחפש מקום מתאים בערך בשעה 16:00 – 17:00, על ידי סקירה של צימרים ומוטלים הנמצאים בצדי הכבישים, או נוסע לפי השילוט. תאמינו לי – יש המון הצעות של לינה ונופש כפרי בכפרים הקטנים של פולין. בעיר – זה בערך אותו הדבר: אתם נוסעים (או מבקשים שיסיעו אתכם) למרכז, ולאחר מכן בודקים את הזמינות ואת המחירים בבתי מלון קטנים וגדולים, בעודכם מתרחקים ממרכז העיר. כמובן, אתם יכולים להזמין מקומות מראש דרך אתר ההזמנות, אך אז מתעוררת הבעיה של בחירה מבין המון אפשרויות, ולא תמיד תוכלו להגיע לאפשרות האופטימלית במהירות הרצויה. תיאור קטן על האמור לעיל - לעיירה קטנה אחת בפולין, הגענו בדיוק בזמן שהייתה חגיגת "יום העיר" – וזה אומר בירה חופשית, נקניקיות ופסטיבלים עממיים עם הופעות עממיות. והיינו מפספסים את הדבר המדהים הזה, אם לא היינו מגיעים למרכז העיר בחיפוש אחר בית מלון, ובמקום זה היינו מסתפקים בנתונים יבשים שנותן מנוע החיפוש. 

 

- ועכשיו העיקר - מה לעשות ומה לראות. אני אישית, מבין שאפילו במהלך חופשה ארוכה אינני מצליח לבקר בכל המוזיאונים במחוז? ליהנות מכל האטרקציות ולטייל בכל ההריסות והטירות שמסביב. לכן אני מגדיר בפני עצמי את המשימה - "לחוש" את טעם העיר, להרגיש את האווירה, לראות את הייחודיות שלה – ולהמשיך הלאה. לכן אני מפנה את צעדיי אל משרדי המידע התיירותי . אתם תמיד תוכלו "להשיג" שם מפה של העיר ללא תשלום, לאסוף כמה חוברות פרסומיות ולקבל את המידע העדכני ביותר. אגב, לפי ההמלצות שלהם - מספר פעמים הגענו לשהות בבתי מלון וצימרים מאוד הגונים וזולים. כאשר אין לכם תכנית קבועה מראש, ויש לצדכם אישה וילדים אשר גם דורשים בידור, וגם בהתחשב במזג האוויר וברצונות האישיים שלכם – המרכזים התיירותיים הללו יעזרו לכם מאוד. אגב, באתר HIPL ישנו סעיף מיוחד אשר כולל כמעט את כל המשרדים התיירותיים הרלוונטיים עם הכתובת שלהם. אני ממליץ לכם להדפיס את הרשימה ולשמור אותה.

 

- דווקא בפולין, הייתי רוצה להפנות את תשומת לבכם לאפשרות של נופש כפרי . בגלל העובדה שרוב אוכלוסיית פולין חיה באזורים כפריים, קיימת שם תשתית תיירותית מפותחת מאוד. בפולנית, המילה "צימרים" נקראת "תיירות כפרית" (Agriturismo ). תיירות כפרית  מפותחת מאוד בפולין, היא מטופחת מאוד והרבה יותר זולה מאשר שהייה בבתי מלון ומוטלים. שלא לדבר על מגוון רחב של בידור ואטרקציות שניתן למצוא במקומות אלו. אולי לא בכל מקום המציע נופש כפרי תוכלו למצוא חדרי יוקרה, אבל כמעט בכל אחד מהם תוכלו למצוא משהו מיוחד: אם זה חוף פרטי עם אפשרות של שייט בקיאקים או סירות, או אם זה מיקום של הצימר, אשר נמצא בגבול שמורת טבע או פשוט עומד בתוך היער, שם המארחים יספקו לכם כמה זוגות אופניים, ימלאו לכם את סל הפיקניק ויציעו נסיעה בנוף מרהיב אשר נמצא סביב מקום שהייתכם. יכול להיות שאתם בעצמכם לא תרצו ללכת לשום מקום, אלא תעדיפו להישאר ליד השולחן וליהנות ממאכלים ממטבח הפולני, אשר הוכנו באהבה ממוצרים שגדלו במקום. אגב, מעולם לא חשבתי שמלפפון פשוט שגדל ללא כימיקלים יכול להיות כל כך טעים! :) 

 

לסיכום: 

 

- טיול ספונטני, לדעתי, הוא הרבה יותר בלתי נשכח בגלל העובדה שיוצא לכם לצלול לתוך שגרת החיים של מדינה זרה בה אתם מבקרים. 

 

- את לא תהיו קשורים לתכנית ספציפית – לא תהיה לכם סיבה להרגיש אכזבה אם משהו ילך שלא כמתוכנן, והדבר יאפשר לכם להיות גמישים יותר ולהגיב כראוי לשינויים במזג האוויר, להרגשה עצמית ולשינויים במצב רוח, אבל עדיין יאפשר לכם לחוש את הטעם המלא של המדינה.

 

- במהלך הטיול בפולין - שימו לב לנופש כפרי. זהו "קלונדייק" עבור כל אחד. וזה מאוד, מאוד לא יקר.  באתר Hipl  תוכלו למצוא כמות עצומה של מידע בנושא "נופש כפרי ובידור בפולין" המתאים לכל מזג אוויר, טעם ועונה.  

אני ממליץ בחום לנסות זאת!

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין
נופש כפרי חלומי
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין