הגמדים המסתוריים מורוצלב
 

הגמדים המסתוריים מורוצלב

 
 
 
האם תמיד חלמתם להצטייד במפה סודית, ולצאת להרפתקה בחיפוש אחר משהו מסתורי ומרתק? להתהלך ברחובות העיר ולנסות לא לפספס יצורים אגדתיים אשר מסתתרים שם? אז ברוכים הבאים לורוצלב – ביתם של אנשים אדיבים ושל... גמדים!
 
 

ורוצלב היא ביתם של יותר מ- 600,000 בני אדם - וזה לא כולל את הגמדים, אשר חיים בעיר מדהימה זו.גמדים של וורוצלב

 
לתושבי העיר, יש מספר אגדות על השכנות המוזרה הזו.
 
חוקרי שושלת הגמדים גילו דבר מעניין מאוד: הגמד הראשון, אשר ראה את העולם – הופיע על אדמת ורוצלב! אף אחד לא יודע מאיפה הם באו, אבל ברורה העובדה שהם החליטו להתיישב בשלזיה התחתונה.
 
במשך שנים רבות, משפחתו של אבא-גמד (בשם זה קוראים לגמד הבכיר של משפחת הגמדים) גדלה, וכך גדל מספרם של האנשים האמיצים הקטנים ליד הנהר אודר. ורק כעבור כמה שנים, הופיעו בכפר אנשים. למרבה המזל, לא היו שום סכסוכים ועימותים על כוח והשפעה, והעם הקטן והגדול התחילו יחד לבנות את העיר, בה התכוונו להתיישב. לאחר כמה שנים, לכבוד מעורבותם של הגמדים בבניית העיר – האנשים קראו לחלק מהרחובות בשמותיהם של האנשים הקטנים.
 
לכן, אם מישהו ישאל אתכם מי הוא התושב הוותיק ביותר של ורוצלב – אתם יכולים לומר ללא היסוס – אבא-גמד!
 
גמדים של וורוצלב-ליד הבנק
 
אך לאחרונה, התברר שיכול להיות שהגמדים לא הגיעו לכאן לפני מאות שנים, אלא הופיעו לאחר בקשתם של תושבי העיר, אשר היו זקוקים לעזרתם. וכל זה בגלל שהם לא הצליחו להשתלט על "שדון נהר אודר", אשר הרעיל את חייהם של תושבי העיר. יום אחרי יום הוא יישם באופן עקבי את תכנית הרוע שלו: פיתה יונים להתאסף מעל לכביסה, החביא משקפיים של אנשים ואפילו ירק במרק, כאשר אף אחד לא הסתכל! הוא היה חכם ומהיר, והיה מצליח בקלות לרמות כל אדם! אך לא את הגמדים...
 
הגמדים, הידועים בטוב הלב ובנדיבות שלהם לא חשבו לרגע, ויצאו לעזור לתושבי ורוצלב. בהקדם האפשרי קבוצה של גמדים הגיעה לשלזיה התחתונה. הם טיפלו בשדון המציק והכניסו אותו לכלא בהרי הינשוף. ומאז שגמד-הלוחם התחיל לשמור על העיר – התושבים נשמו בהקלה והמשיכו בחייהם הרגועים. בתור תודה על עזרתם, מועצת העיר הציעה לגמדים להתיישב ב- "עיר מאה הגשרים", והגמדים הסכימו ברצון להצעה נדיבה זו!
 
במשך שנים הגמדים והאנשים חיו זה לצד זה בשלום, וכאשר הם התחילו להתכונן לחגיגה הגדולה בכיכר השוק, מהרי הינשוף הגיעה בשורה נוראית – השדון נמלט מהכלא! ועכשיו הוא רוצה בכל מחיר לשבש את החגיגה לתושבי העיר!
 
מייד התכנסו המוחות הגדולים של העיר, והם החליטו: לתפוס את השדון הם יוכלו לא בעזרת הכמות, אלא בעזרת האיכות! ואז, במקום לצאת לציד אחר השדון, הם החליטו שגמד-רצון-טוב יעצור את הבריון. הבחירה לא יכלה להיות טובה יותר – הרי גמד-רצון-טוב היה ידוע באופטימיות ובאהבת העולם שלו, ונשקו המסוכן ביותר היה - חיוך כובש... וכן, גם אתם יכולים להצטרף לחיפוש אחר השדון והגמדים!
 
מאז שנות 2000, את האנשים הזעירים ניתן לראות ברחובות של ורוצלב, בהם אפשר למצוא פסלי גמדים מברונזה. דמויות מהאגדות אינן חיות חיים משעממים - חלקם עוסק בעבודה שימושית - מכבסים את הגרביים שלהם, מכבים שריפות, שוטפים חלונות ומנסים להשתלט על מקלדות המחשב. אחרים מבלים את זמנם בהנאה - באור היום ניתן לראותם מחובקים עם בקבוק או נחים לאחר ארוחה טובה. קיימים אפילו גמדי מים - הם חיים במזרקה מול תיאטרון הבובות.
 
 
גמדים מפורסמים של וורוצלב
גמדים של וורוצלב ליד בית הקפה
 
לתיירים המבקרים בורוצלב מציעים לצאת לחיפוש אחר הגמדים לפי מפה מיוחדת. ובאמצע חודש ספטמבר, בעיר העתיקה עובר פסטיבל הגמדים, שבמהלכו מארגנים משחקים ותחרויות עבור האזרחים הצעירים ביותר. לכן כאשר תבקרו בעיר מדהימה זו – אל תפספסו את הגמדים!
 
המידע נלקח מאתרים http://www.poland.travel/ ו- http://krasnale.pl

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

נופש כפרי חלומי
הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין