מוזיאון טקסטיל ב Lodz - ראשי

 

המוזיאון המרכזי של טקסטיל


הרעיון של הקמת המוזיאון לטקסטיל בלודז' נולד כבר בשנת 1946. בעיר עם מסורת טקסטיל עשירה, במרכז הפולני הגדול ביותר של תעשיית הטקסטיל - הרעיון הזה נראה כהגיוני ביותר. הקונספט הוגש לרשויות של העיר, למשרד התרבות והאמנות בשנות 1949, 1950 ו- 1951, אבל רק בשנת 1952, הוקמה המחלקה לטקסטיל (לא המוזיאון!) ב- Muzeum Sztuki (המוזיאון לאמנות) בלודז'. ורק לאחר שנים רבות, לאחר שהתברר שהביקוש הוא אכן גדול – המחלקה הפכה למוזיאון עצמאי. 


המוזיאון מרכז בתוכו את כל מה שקשור לתהליך ייצור של טקסטיל - מחומרים, טכניקות וטכנולוגיות ועד למוצרי טקסטיל ודרכי עיבוד. חוץ מבדים, נאספים גם סיבים אחרים שאינם טקסטיל, פלטס, סריגה, כמו גם בגדים העשויים מהם ויצירות אמנות עכשוויות שנוצרו מנייר (כי פשתן וכותנה "מסיימים את חייהם" במפעלי נייר). 


פני השטח של המוזיאון (מלבד החפצים במוזיאון באוויר הפתוח) תופסים 16,000 מטרים רבועים, כולל 7000 מ"ר של חלל התצוגה. 


במהלך קיום המוזיאון, ארגנו מעל 1000 תערוכות. נכון להיום, עוברת אצלנו תערוכת-תחרות הבינלאומית העתיקה והגדולה בעולם, אשר מקדמת את "אמנות הסיב" העכשוויות. בדרך כלל, 120-140 אמנים המייצגים 50-55 מדינות לוקחים חלק בתערוכות. 


חוץ מזה, המוזיאון שלנו הוא המארגן הבלעדי של אירועים פולנים לאומיים גדולים – נערכות כאן תערוכה לאומית של פולין, שמושכות אליהן אלפי מבקרים. 


במקום תוכלו גם למצוא חנות מזכרות, ובה תוכלו לקנות ספרים, תיקים ופוסטרים.

 

אתם יכולים לבקר באתר המוזיאון בכתובת - www.muzeumwlokiennictwa.pl

מוזיאון טקסטיל ב Lodz - Piotrkowska 282, Lodz, Poland   +48 42 683 26 84

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

PtaksNest-צימר חלומי לחופשה משפחתית
הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין
נופש כפרי חלומי