אתרי הסקי המפורסמים ביותר בפולין

 אתרי הסקי המפורסמים ביותר בפולין

מעטים יודעים שאתרי הסקי של פולין - זה לא רק אתר הנופש המפורסם ביותר ששמו Zakopane. למעשה, במדינה זו יש מספר גדול של אתרי נופש נוחים ומסודרים עבור אוהדי הסקי. פשוט הם עדיין לא כל כך מפורסמים מחוץ לפולין.

 חורף בזאקופנה

 

 עם זאת, מי שאפילו קצת יודע גיאוגרפיה, מודע לעובדה שדרום ודרום-מערב פולין – זה שטח הררי גדול: הרי הסודטים, הרי הטטרה וכמה שמות אחרים שאינם ידועים, אך זה לא מוריד מהאטרקטיביות שלהם.

את הפסגות הגבוהות ביותר בפולין תמצאו בהרי הטטרה. גובה של כמעט שני קילומטרים וחצי – זו פסגה של הר Rysy, הממוקם במערב. אך לא בשל הגובה התיירים מעריכים את אתרי הסקי הפולנים. כאן הכל מאורגן על פי התקן האירופי הגבוה ביותר. מדובר לא רק במלונות המציעים לאורחיו מגוון רחב של שירותים. הפולנים עצמם מתגאים בזה שהצליחו ליצור רשת של אתרי סקי לחופשות משפחתיות: הם מצוידים במדרונות מיוחדים עבור הילדים – מדרונות אלו בטוחים לתיירים צעירים ומאפשרים להם ללמוד את היסודות של הספורט הזה תחת הדרכתם של מדריכים מנוסים.

יש כאן גם אתרי נופש שנבחרו על ידי אנשים צעירים שבאים לכאן בחבורות, כדי ביום לעשות סקי ובערב לבלות באירועים מוסיקליים או במסעדות עם חברים. אנשים מבוגרים יותר מעדיפים לשלב הנאה עם תועלת, והם אכן יכולים לעשות זאת: לא הרחק ממדרונות ההרים נמצאים מקורות מים מינרליים, שם ניתן לעבור טיפולי בריאות במרכזים רפואיים.

יתרון גדול נוסף של אתרי הסקי הפולניים – הם לא גרועים יותר באיכות ובשירות מאתרי סקי אירופאים מפורסמים, אך המחירים בבתי המלון, מתקני סקי ובמסעדות הרבה יותר אטרקטיביים!

אנו רוצים להציג בפניכם רשימה של 5 אתרי סקי המפורסמים ביותר בפולין:

Zakopane

אנו לא יכולים שלא להכניס את Zakopane בתחילת הרשימה הזו. אתר נופש זה ממוקם בהרי טטרה. היופי המדהים של Zakopane ידוע בכל רחבי אירופה כבר במשך מאה שנים. ויש כאן במה להתגאות!

העיירה הקטנה, עם אוכלוסייה של כ- 30 אלף בני אדם - ממוקמת בהרים, אבל לא מאוד גבוה - פחות מקילומטר מעל פני הים. אין בעיה להגיע לכאן - רכבות ואוטובוסים מקראקוב יביאו אתכם למקום תוך פחות משלוש שעות.

כאשר התייר מגיע ל- Zakopane הוא ישר שוקע בתוך חיי הנופש ההומים והרועשים. מגיעים לכאן הרבה ידוענים. מצד אחד זה מעניין, אבל, מצד שני – זה חסרון עבור התייר הממוצע שבא לנפוש בשקט ושלווה. לכן, רבים מעדיפים להתמקם ליד העיירה בכפרים הסמוכים, בהם הרבה יותר רגוע. וזה לא מונע מהם להשתמש במדרונות הסקי, אשר נגישים בקלות באמצעות מעליות. מסלולי הסקי הם בדרגות קושי שונות – חשוב לבחור את אלו אשר יתאימו לכם ביותר.


Szklarska Poreba

אבל לא רק זקופנה נהנית מביקור של תיירים. רבים מעדיפים לבלות את החופשה ב- Szklarska Poreba השקט שנמצא בגבול עם גרמניה, ולא בזקופנה הרועשת. המשקיעים האוסטריים דאגו לפיתוח ופופולריזציה של אתר הנופש הזה. בזכות מאמציהם יש כאן מעליות סקי מודרניים ביותר המביאים את הגולשים אל פסגות ההרים, והמסלולים עצמם מטופחים ומסודרים להפליא.

להגיע ל- Szklarska Poreba – לא בעיה. הוא נמצא במרחק של 140 ק"מ בלבד מורוצלב.
ויש גם יתרון נוסף של אתר הנופש: בזמן פנוי מסקי תוכלו ליהנות מיופיו של הטבע. תיירים רבים מספרים שהם התרשמו במיוחד מהמפלים אשר נמצאים בקרבת Szklarska Poreba. כמו מהאירוח והנוחות בהם מקיף את האורחים הצוות של המלונות.

 

גלישה בזאקופנה

 


Koscielisko

אתר נופש זה מיועד למי שאוהב סביבה קאמרית במהלך החופשה שלהם. דמיינו לעצמכם כפר פולני קטן הממוקם לא הרחק מזקופנה. בכפר הזה ולידו תמצאו מאות של בתי מלון ברמות שונות ומחירים שונים.

באשר למסלולי סקי - גולשי סקי וסנובורד יוכלו ליהנות כאן ממגוון רחב. אך גם בכפר יש הרבה מה לראות: כנסיות ובתים מעץ לא ישאירו אתכם אדישים. כמו כן אתם יכולים להכיר את האמנות של האומנים המקומיים – נפחים וקדרים ידועים, ובאותו הזמן לקנות כמה מהפריטים שהם עושים למזכרת.

 


Ustrzyki Dolne

על הגבול עם אוקראינה נמצאת בירת הסקי הזו של מחוז Podkarpackie. העיירה הזו קטנה כמו רוב אתרי הנופש בפולין – יש כאן רק כ- 10 אלף תושבים. אבל יש כאן הרבה יותר תיירים המגיעים לכאן במשך כל השנה.

אתר הנופש הזה מיוחד בכך שהוא נועד לא רק עבור גולשים מנוסים אלא גם עבור מתחילים. מחצית מארבעת המסלולים כאן - הם רק למתחילים.

תכונה מושכת נוספת של אתר הנופש זה הפופולריות שלו בקיץ – כאשר מסלולי הסקי הופכים למסלולי רכיבה על אופניים. לכן המקום מלא בתיירים בכל עונות השנה.

הכי נוח להגיע ל- Ustrzyki Dolne מוורשה או מלבוב. מאוקראינה גם קרוב – כ- 130 קילומטרים.


Zieleniec

ולבסוף, Zieleniec - אתר הנופש שממוקם לא הרחק מהגבול הצ'כי. היופי של אתר סקי זה הוא בכך שהוא לא מיועד למקצוענים – בשבילם יש מלא מקומות אחרים בהם יוכלו להתכונן לתחרויות. Zieleniec – הוא מקום מושלם לחופשה משפחתית אקטיבית.

אין כאן מסלולים מורכבים, ורבים מהם מתאימים במיוחד עבור לימוד הילדים את יסודות הספורט הזה. מסלולים אלה נקראים – מסלולי ילדים.

אחרי בילויים אקטיביים, ל- Zieleniec גם יש מה להציע. לדוגמה, כל המשפחה יכולה לצאת לסיור בבית-מוזיאון של המלחין פרדריק שופן, לבלות בפארק המים או במוזיאון האתנוגרפי, הממוקם באוויר הפתוח. אי אפשר לחשוב על אפשרות טובה יותר עבור חופשה משפחתית!


כך, נשאר לכם רק לבחור את המקום המתאים לכם ביותר לחופשה – אם זה חופשה משפחתית או בילוי עם חברים.

 

hipl.co.il

© כל הזכויות שמורות לhipl.co.il.

כל האמור באתר זה הינו המלצה בלבד. כל העושה שימוש באתר עושה זאת על אחריותו ועל דעתו בלבד.

מאמרי HIPL |  צור קשר | מפת האתר

נופש כפרי חלומי
חיפוש שורשים משפחתיים בפולין
הסעות,טיולים בעברית,שירותי נהג צמוד בפולין